Saturday, December 02, 2006

spal jsem celou noc, modulo sledování black books

také máte někdy pocit, že váš mozek (nebo možná nějaká jiná část těla, co já vím) má nějaké vlastní (překvapivě správně jdoucí) hodiny? tak například včera jsem jako tradičně propásl své oblíbené black books, ale pak jsem si uvědomil, že je opakují v půl páté (a to dokonce na jedničce, protože dvojka je v tu dobu vyhrazena ještě avandgardnějšímu počinu, totiž přenosům z poslanecké sněmovny) a tak jsem se ještě před spaním zasnil, jaké by to bylo, se zrovinka v tu dobu probudit. no a pak jsem se v noci skutečně probudil, kouknu na hodinky - 4:28, přičtu čtyři minuty - 4:32, rychle jsem pustil televizi, abych něco nepropásl, ale právě začínala znělka (asi omylem pustili o evu a vaška navíc). no každopádně to není první případ, kdy se mi něco podobného stalo (například se pravidelně budím minutu před tím, než mi zazvoní budík:)))

a teď z jiného soudku

nedávno mě jeden můj (velmi vzdělaný) kamarád nemile překvapil prohlášením, že nepovažuje za běžné užívání slovíčka modulo (nebudu ho jmenovat, i když on je na to jistě patřičně hrdý :o)). "modulo" má (jak známo) podobné užití jako "až na", s tím rozdílem, že jeho užitím více zdůrazňujete, že je sice užitečné si daný fakt uvědomit, ale tím jeho důležitost končí. abych to nějak ozřejmil, uvedu několik příkladů ze života:

pro běžné užití: už běžím domů, modulo pár toniků

pro politiky: naše strana nemá, modulo těch sedm případů, které jste právě uvedl, žádné problémy z korupcí (na rozdíl od naší konkurence)

pro fotbalisty: včerejší zápas jsme, modulo prvních 89 minut a nastavení, měli plně pod kontrolou (bohužel jsme opět dostali několik nešťastných branek)

pro právníky: můj mandant má, modulo prvních sedm stránek, doposud čistý trestní rejstřík (a proto žádám o kauci ve výši 10 Kč)

a konečně pro bloggery: můj dnešní post se mi, modulo název a prvních pár odstavců, nadmíru vydařil...

4 comments:

kristinka said...

ha! nove slovo do osobniho slovniku, jen nevim, jestli se s tim amici srovnaj :-D

filuta said...

no to je zajímavá otázka, jestli je to v angličtině také tak běžný obrat, jako u nás, to si musím zjistit :o))

Unknown said...

To Carl Filuta,
Who was/is your father? My husband's mother was Mary Filuta, daughter of Anton Filuta-
Marilyn

joker37 said...

To All Concerned--Please reply in English (if possible). To Wendy--Mary is my Aunt..She passed away several yrs ago...My Uncle's were Jack, Mike & George. Your husband's name? His mother Mary lived in Durbin, WVA and in later yrs in Painesville, OH...my father was Carl Nicholas Filuta, SR, I'm a junior..Sorry this has taken so long to answer...I don't use this much...

I hope to hear back from you as well as others...
There are several Filuta's in up state NY...and several families in the Strongsville, OH area...There is also a Warren Filuta in Arvada, CO...

Regards,

Carl "Nick Filuta
p.s. Used Nick all through my school yrs...