Monday, November 20, 2006

zaručené recepty našich babiček

poslední tři čtyři týdny jsem jaksi průběžně nemocen, jednak už kvůli tradici a možná i trochu proto, že se pořádně neléčím, což je ale težké, když musíte pořád do školy (ještě jsem nenašel odvahu naservírovat své studenty nějakému ochotnému zastupujícímu kolegovi) a navíc musíte každou chvíli jít hrát fotbal, poněvadž máte zrovna nějaký klíčový zápas (pro nefotbalisty: klíčový zápas je více méňě synonymem pro zrovna ten nejbližší zápas - no a pak jsou tu ovšem ještě ty skutečně klíčové), nelze se ničemu divit a jediné, co mi zbývá, je vkládat naději do populárních a velmi zaručených receptur na záhnávání neduhů, počínaje kloktáním vody se solí (což je skoro standard), přes pití všemožných bylinných extraktů až po jezení čerstvého zázvoru (což je mírně řečeno docela síla, ale dneska už mi to skoro chutná), moje máma je v tomhle ohledu nevyčerpatelná zásobárna, ale s čím přišla naposledy, to jsem si opravdu užil, jistojistá metoda, fungující v obvyklém modu co tě nezabije, to tě posílí, byla následující: vezmete štávu z kysaného zelí, smícháte s lžičkou medu a pak to buď vylejete na ubrus a pokusíte se ho vyprat v persilu, nebo (nemáte-li dostatek soudnosti) vypijete, no já jsem vydržel dva doušky a co by nejspíš následovalo po třetím, to zde radši nebudu rozvádět, každopádně zážitek, nicméně na tuhle léčebnou kůru patrně ještě nejsem dostatečně zoufalý...

jo a kdybyste někdo měl ještě nějaký zaručenější postup, tak se určitě pochlubte v diskusi :o))

5 comments:

pseudointelektualka said...

takže za á: vítej, za bé: cože, tys to napsal v jedný větě? celý? zkušeně.


(jedna doktorka mi nedávno poradila kloktat šťávou z citrónu a dát si k tomu priessnitz. podle mě to nepomáhá, ale stejně to od tý doby dělám.)

filuta said...

za í: děkuju za milé uvítání
za íí: také ovšem za první komentář
za ííí: to chce hodně odvahy nazvat to větou :o)
za ívé: šťávu z citrónu mám docela rád (takže mi to asi také nepomůže), ale to tohle jich musí padnout tuny
za vé: co je to priessnitz? (to ber jako řečnickou otázku, až na to, že si na to sám neodpovím)
za véí: vzkazovala ti Katka, jak zbožňuju tvůj blog? (je to moje veeelká inspirace)
za véíí: no netušil jsem, že ten výčet bude tak dlouhý (to určitě), to bych asi užil jiné značení (lepší neznám)
za véííí: no radši už nic

kristinka said...

myslim, ze se kdesi v nasi rodine tradovala metoda cibuloveho caje s medem... mam ovsem podezreni, ze v tomto pripade se jedna spise o vyhaneni certa dablem....

filuta said...

v naší rodině se to traduje také (nemáš předky na moravě ? (kdo nemá)), nedávno to máma zkoušela, a pak se mi celý týden omlouvala, že nám to se sestrou v dětství vařila

kristinka said...

yep... s tou moravou dost trefa... cela jedna pulka rodiny (jen pevne doufam, ze se to na me neodrazilo ;)) :-D ... ja osobne ten caj nikdy nezkousela, ale slysela jsem, ze se ho jednou babicka jala otestovat na strejdovi, a vysledek stal za to...jak rikam, vyhaneni certa dablem